Dont have a name for this story yet so if you have an idea... Comment !!





Part 1 -The move.

Jag vaknade snabbt av att det ringde på dörren. Jag ställde mig upp ur sängen och så klart så ramlade jag nästan ihop, jag måste börja tänka mitt låga blodtryck som gör att jag nästan svimmar när jag ställer mig upp för snabbt. När jag hade fått tillbaks balansen och kunde tänka klart igen gick jag ut från mitt rum som jag delar med min 'stepsister', gick ner för trappan, ut till hallen och öppnade dörren.
"Hi LN!" sa Julie och Elsa samtidigt som jag släppte in dem.
"Fan din stepdads hus är fan enormt ju." la Julie till samtidigt som hon och Elsa tog av sig sina skor.
"Hello there, Jules and Kurt (vi brukar kalla Elsa för Kurt :O ). Och ja, det är awesome!" svarade jag efter en liten stund. Vi gick upp till det rummet som jag hade bott i de senaste tre veckorna tillsammans med världens fjortis ( :s ). Men men vad kan man göra åt det? Jag gick fram till garderoben, öppnade den och tog fram en blå tröja och shorts
( http://www.polyvore.com/cgi/set?id=41833390 ).
När jag var klar 'råkade' jag smälla igen garderobsdörren lite väl hårt så att Alisha vaknade. Hon satte sig irriterat upp och sa "what the fuck Ellen! Do you even know what quiet meens?!" jag, Elsa och Julie försökte svälja ett skrattanfall men lyckades inte speciellt bra. "Nope no idea" svarade jag och man såg hur arg hon blev, hon ställde sig upp och ställde sig framför mig. Trodde för en sekund att hon skulle slå till mig men sen kom jag på att hon inte skulle våga göra det med tanke på att hon är minst 20 cm kortare än mig och ännu smalare.  Hon vek undan med blicken och började gå mot badrummet och så sa jag "Vi har typ en och enhalv timma på oss att äta"
"Okej, varför?" frågade Elsa.
"För att Alisha kommer vara där inne så länge" sa jag samtidigt som jag pekade på badrummet. Vi började skratta samtidigt som vi gick ner för trappan igen och gick in till köket. Vi plockade fram mackor, ost, smör, flingor och fil som vi ställde på bordet. Jag och Julie satte oss på ena sidan av bordet och Elsa satte sig mitt emot mig.
"Hur kommer det sig att du får flytta helt själv?" sa Julie när hon gjorde iordnig en macka.
"Mike..." började jag säga men mer hann jag inte säga innan Julie avbröt mig och sa: "Vem?" Jag började hälla upp fil och flingor i en tallrik och så fortsatte jag:
"Min stepdad. Men i alla fall så bodde han där med Alisha och Joshua" sa jag och såg hur både Julie och Elsa såg frågande ut.
"Joshua är Alishas storebror, till skillnad från henne så är han awesome. Fast ni kan kalla honom Josh" sa jag innan hnågon av de hann fråga vem det var. De nickade till svar så jag fortsatte "Så, de flyttade ifrån det huset som vi ska bo i för Alisha gillade tydligen inte deras granne, så av någon konstig anledning så flyttade de hit. Och de var för ett halvår sen... Unigefär ( :o ). Men i alla fall, Josh gillade grannen så han fick Mike att behålla huset så att han kan åka dit någon gång ibland. Och för fyra månader sen och vi flyttade hit för typ tre veckor sen (:O) men i alla fall, så sa jag till mamma och Mike att det var dumt att huset skulle stå där helt tomt största delen av året och så sa Mike det jag hoppades på att han skulle säga."
"Att du kunde flytta dit" fyllde Julie i, jag nickade och fortsatte " Men mamma ville inta att jag skulle flytta dit helt själv så jag frågade ifall det skulle gå bra ifall ni följde med och det gick bra för tydligen kan ni ta ansvar över mig (xD)." Julie började skratta när jag sa det.
En kvart senare hade vi ätit upp, jag såg hur Elsa började små flinade så jag kollade snett på henne och sa "What??" men innan hon hann svara så la någon sina händer på mina axlar. Jag ryckte till och vände mig om.

Första delen uppe!
Kretik? Bra/Dåligt??
-Ellen!


Kommentarer
Elsa

Byt bild på mig!!

2012-01-06 @ 21:08:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0