It's difficult - Kapitel 5

•It's Difficult, Chapter Five•

"El, come over here!" sa Eliza och jag gick bort till skyltfönstret som hon stod vid. Mina ögon spärrades upp av det jag såg i skyltfönstret.
“That’s it!” sa jag och kollade på Eliza.

~Elize's Point of View~

I skyltfönstret framför mig står det en 12-strängad akustisk gitarr. Den var svart och helt underbar!
"You sure that you’re gonna by this now?” Frågade Eliza mig och jag kollade på henne.
“You’re maybe right, I maybe should wait for his birthday” Svarade jag och gav Eliza ett osäkert leende.
“I think you should.” Jag nickade till henne och vi gick vidare till starbucks som låg ganska nära musikafären. Jag tog en caramel chocolate och en cupcake och Eliza tog en caramel coffee med en bulle.
Vi satte oss ner vid ett bord och började småäta på fikat.
"What am I gonna do?" frågade jag Eliza och hon ryckte på axlarna. Vi satt där, helt tysta i kanske någon minut, max två och funderade.
"I know!" sa Eliza och ställde sig upp.
"You know what?" frågade jag och tog ett sista bett av min cupcake *Den var väldigt liten* och vi gick ut från starbuks.
"You can by him a bracelet of leather, and on the inside can it stand
'I'll love you forever!  -Elize ' on it."
"That's a great Idea!" sa jag och kramade Eliza.
Vi gick in i en läderaffär och kollade runt.
"Exuse me, can I help you with something?" sa en lång kvinna bakom mig.
"Oh, yes. I want a bracket with the sign
' I'll love you forever on it -Elize ' " sa jag och log.
"I don't think we have that but I can make one if you can comeback in an hour" sa hon och log tillbaka. Jag kollade på min klocka och såg att den redan var halv sex.
"if you exuse me in one second" sa jag och hon nickade till svar.
"What did she say?" frågade Eliza när jag gick till henne.
"She said that she didn't have anything like that, but she could make one for me, but then it won't be done befor half past six"
"Oh, but you can take it so can I go back here and get it for you" svarade hon.
"You sure?"
"Absolute!" jag gav henne en snabb kram och gick tillbaka till kvinnan som jobbade här.
"Have you made your choice?" frågade hon.
"Yes, i'd like to take one bracket with the text I told you about on."
"Okey, it will be done in an hour so you can comeback then"
"Okey, but my friend over there will pick it up if it's okey with you"
"Of course, do you want to pay now?"
"I can pay it now" sa jag och tog fram min plånbok.
"10 pounds then" sa hon och jag gav det till henne. "Thank you, and don't forget to tell your friend that she's gonna be back here in an hour!"
"Okey, thank you" sa jag och vi gick ut från affären och bort till Elizas moppe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0