It's difficult - Kapitel 2

•It's Difficult, Chapter Two•

"Ugh, fish" sa Eliza och suckade.
"Yey..." svarade jag ironiskt och med en suck och gick fram till det stora salladsbordet och började ta för mig, det gjorde även Eliza men Liam och Zayn gick bort till matdisken och tog sig varsin fisktallrik och sen gick vi alla fyra bort och betalade för att sedan gå och sätta oss vid ett bord.

~Elize's Point of View~

"What happening this Friday night?" frågade Eliza när vi gick ut från matsalen 30 minuter senare.
"I'm going to Liam after school and I will probably stay there the rest if the night to" svarade jag och log mot Liam och så la jag till; "You?"
"I don't really know" Sa hon och kollade på Zayn som log stort, what have I missed?

Någon minut senare stannade vi utanför våra skåp. Jag kollade på mitt schema, musik, yes! För att efter det ha fysik. Fredagar är ändå helt okej, även fast att vi inte slutar tidigt på just Fredagar som många andra gör jå är det definitivt den bästa skoldagen.
"I'll text you when my PE lesson is over" sa Liam till mig innan han kysste min panna och gick iväg till sin idrottslektion. Zayn och Eliza gick åt samma håll som Liam men de skulle ha hemkunskap som man har i samma lokal som idrottshallen fast på våningen över.
Jag tog ut min musikmapp ur mitt skåp och gick igenom den långa korridoren bort mot sal 106 där vi har musiken.

När jag kom fram till musikalen var klockan fem minuter över tolv, så lektionen börjar om 5. Jag öppnade dörren och möttes av Mr. Phillips glada ansikte. Han är glad exakt hela tiden, förutom under genrep inför konserter och sånt för då är han alltid så stressad.
"Good afternoon Mrs. Bostwick" sa han och log mot mig.
"Afternoon Mr. Phillips" svarade jag och satte mig vid pianot och började spela på 'starts with goodbye' av Carrie Underwood (http://www.youtube.com/watch?v=nxPT3O-X4vc) medans jag väntade på att resten av klassen skulle komma. Niall, en gammal barndomsvän som jag tyvärr hade tappat kontakten med under de senaste åren kom strax efter mig. Han tog en gitarr, stämde den lite lätt och började spela med mig när jag hade kommit halvvägs genom låten, som såsmånigom tog slut och då hade så gott som alla i klassen kommit in i klassrummet och tagit tag om de instrumentet som de brukar spela på och satt sig på sina platser.
"Very good Mrs. Bostwick and Mr. Horan! Thanks for the beautiful song! And great singing, both of you!" sa Mr. Phillips, det är det som jag gillar så mycket med honom. Han uppmuntrar än alltid och säger det som är bra, och när det behövs säger han även vad man ska förbättra.
"Thank you Mr. Phillips" Sa jag och Niall på samma gång och Mr. Phillips fortsatte;
"As you all know, we have a charity concert every year!" när han hade sagt det satte sig de flesta sig rakt upp på stolen de satt på och lyssnade intressant. ~~
"And this year, you guys will choose the theme"
"We are?!" sa Lianna, klassens trummis.
"Yes we are, any ideas!"
"70's" sa Lianna och log.
"Didn't we had that two years ago" Sa Niall och istället för att kolla på Lianna vände sig alla mot Niall.
"That's true Mr. Horan" sa Mr. Phillips och kollade på mig. "Mrs. Bostwick, do you have any idea?" frågade han mig.
"Me?" sa jag chockat
"Yes you"
"Why me?"
"Well, you use to have good ideas"
"Well maybe, but I don't know if it's good enough" svarade jag och gjorde någonting konstigt ansiktsuttryck. "Spit it out Eli" sa Niall glatt och jag blev alldeles varm i hela kroppen när han kallade mig för 'Eli'! Han hade alltid kallat mig det när vi var små.
"Well I though that we could have like a 'Different kind of Love' theme, maybe?!?"
"That would be aweaome" sa Alexi, en gitarrist/sångare.
"Good idea Mrs. Bostwick, that's it, if it's okey with all of you" sa Mr. Phillips och kollade ut på klassen.
'That's okey', 'this will be really good' och 'Awesome' hördes från resten av klassen så nu var årets tema bestämt, 'Different kind of Love'.
"So, now when we have chooses this years theme... We need to choose at least three songs to play. Any ideas?"
"Elize and Niall should do a duet!" jag vände mig snabbt om för att se vem det var som hade sagt det, what a surprise... Noell 'da slut' Widshot. Hon har försökt att få ihop mig och Niall sen jag och Liam blev tillsammans för ett halvår sen.
Oh shit, det var ett halvår sen jag och Liam blev tillsammans, exakt! Shit , shit , shit! I'm the worst girlfriend in the world as almost forgot that!
Trackback
RSS 2.0