I´ll never forget you - Part 2 the move

Huset i Sverige
Previous: En kvart senare hade vi ätit upp, jag såg hur Elsa började små flinade så jag kollade snett på henne och sa "What??" men innan hon hann svara så la någon sina händer på mina axlar. Jag ryckte till och vände mig om.


"Good morning Ellen and friends, did I scared you?" sa han och log stort.
"Morning Josh, this is Julie and Elsa, and yes you did” sa jag medans jag pekade på de båda. “They’re moving with me" svarade jag och log tillbaks.
"Oh Hi Julie and Elsa, I'm Josh, Ellens stepbrother" sa han med sin brittiska dialekt.
"Hello" sa de snabbt och sen sa jag: "I'm gonna miss you bro"
"I'm gonna miss you to sis, now I have to handel Alisha by myself ... Again." jag började skratta och sen sa jag "We can talk behind her back on the phone"
"Hahah sure, when are we going?" sa han och log på något sätt som att han ville säga någonting men samtidigt ville hålla det hemligt.
"We question mark?" svarade  jag och la huvudet på sned.
"I'll drive you guys to the airport"
"You don't have a licens"sa jag och kollade på honom frågande.
"I have now" sa han och tog fram sin plånbok och visade mig ett körkort.
"You got it! Amazayn!"  han skrattade åt mig samtidigt som jag kramade honom. "You really need to stop say Amazayn soon!" sa han när jag hade slutat krama honom.
"Why?" frågade jag honom och kollade på Julie för att se om hon var lika förvånad som jag.
"Well because the neighbor name is Zayn."
"I do love that name" sa jag och Julie på samma gång.
"Haha, But stop say that okey! And ready?" svarade han.
"Fine, and nope I need to fix myself a little bit" sa jag och låtsades att jag sminkade mig.
"Go and do that then."
"I can't Alisha is in our bathroom."
"Take mine then" sa han och visade vägen med sina händer som om att jag inte visste vart det låg.

Jag Elsa, och Julie gick in till hans badrum. De såg chockat på mig när de såg alla hårgrejer.
"Han är gay" sa jag som svar på deras ansiktsuttryck.
"Det förklarar alla hårgrejer och ja allt." sa Julie. Jag skrattade till och började borsta mitt hår och satte upp det med några hårnålar som jag hade i fickan. Tog lite hårspray och tillsist letade jag fram lite hudkräm och tog det över hela ansiktet.

Vi gick ut från badrummet och så  knackade jag på mammas och Mikes rum. Mamma kom ut och kollade på mig med trötta ögon.
"Vi åker nu" sa jag och log.
"Jag kommer sakna dig gumman, Och var försiktig" svarade hon samtidigt som hon kramade mig. Vi gick ut till hallen och jag, Julie, Elsa och Josh tog på oss våra skor och efter en lång stund av 'jag kommer sakna dig prat' och 'gör ingenting dumt prat' öppnade jag dörren och möttes av en varm sommarvind. Jag sa ett sista hejdå till mamma och alla andra och gick ut till bilen. Jag, Elsa och Julie la in väskorna i bakluckan. Jag hoppade in i framsätet medans Julie och Elsa hoppade in i baksätet.
Jag vinkade hejdå till mamma och Mike som fortfarande stod ute på gårdsplanen och så bar det iväg!


Andra delen ute nu då ! Hoppas att ni gillar den och sorry för stavfel eller dåliga meningar :s



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0