I´ll never forget you - Part 4 The house!




Zayns Point of View

Jag gick och öppnade min ytterdörr men stängde den lika snabbt. Ska jag verkligen gå dit redan nu eller borde jag vänta ett tag så att de hinner flytta in ordentligt. "Okey, I'll do it. Take a change" tänkte jag och öppnade dörren ännu en gång. Jag gick ut från dörren och kände hur varmt det var ute till skillnad från inne. Jag gick längst uppfarten, ut på trottoaren svängde till höger och höger igen. Gick upp för deras uppfart och knackade på dörren.

Ellens Point of View.

Jag hörde att det knackade på dörren
"Jag öppnar" ropade jag till Elsa och Julie och gick mot dörren. Det är säkert den där Zayn som Josh pratade om.
Jag öppnade dörren
"Hi, I'm Zayn. I live next door" sa han väldigt snabbt och log. Jag kände att mina ögon spärrades upp, thihi jag bor granne med Zayn Malik, happy face!
"Shululuu, I'm Ellen." svarade jag och log. Jag kollade snabbt på honom från topp till tå men min blick fastnade på hans sjukt snygga mage. Han stod framför mig i mjukisbyxor och flipflops, inget annat.
"You like it?" frågade han. Jag kollade upp snabbt och svarade:
"Huh? Oh em sorry ( xD )" samtidigt som jag log osäkert. Men hans mage, wow.
"It's okey."
"You wanna come in or something?" sa jag samtidigt som jag pekade med fingret över axeln.
"Yeah sure"
Jag släppte in honom och han tog av sig sina flipflops.
"Julie, Elsa kom till hallen" ropade jag och de kom strax efter.
"Hi, I'm Zayn. Nice to meet you." sa han till dem.
"Hi" sa Julie chockat och sen la hon till "I'm Julie, Ellens friend."
“And I’m Elsa” Sa Elsa “Ellens second friend” La hon till.
"Okey, It's nice to be in here again" sa han när vi gick längre in i huset.
"It is?" frågade jag.
"Yeah, last time I was in here were six mounth ago."
"Six mounth!" sa jag chockat utan att tänka på att det var för sex månader sen som Josh och deras familj flyttade till Sverige.
"Yeah. But how come you move in here?" Fragade han och jag började berätta samma historia som jag hade berättat för Julie och Elsa när vi åt frukost. Jag avslutade med "and I should say hi from Josh” Jag tänkte lite, funderade på att säga det eller inte. Efter några sekunders tänkande sa jag “and say that he has come out with"
"that he's gay?" fyllde Zayn i.
"Yeah, how did you know?"
"He act like a gay man. But it’s nice that he finally stop hiding it"
"Oh, So what do you think about that?"
"No problem, he's an awesome friend so."
"Okey" sa jag snabbt.
Vi gick upp en våning och jag öppnade den första dörren. Jag förstod genast att det var Alishas gamla rum. Det var trägolv och lila vita väggar ( :s ) jag stängde dörren och jag rös till utan anledning.
"Are you fine?" frågade Zayn. Jag nickade till svar och gick bort mot nästa rum. Det var mycket större än det förra rummet.
"This was Josh's room" sa Zayn när jag kollade runt. Det var ljust väldigt ljust. Förutom en svart matta och några tavlor.
"I take this room" sa jag till Julie och Elsa.
Båda suckade och så sa Julie: “Fine”

Vi gick vidare och det fanns tre dörrar till. Vi gick in i det första rummet och där inne var det ett till sovrum som var väldigt mysigt. väggarna var i en mörk beige ton, golvet var brunt och under den stora sängen som stod framför ett stort fönster så låg det en mysig vit matta.
"Then I'll take this room" sa Julie.
“Sure” Sa jag och kollade på Elsa. Hon såg något skrämd ut. Som att hon trodde att det bara var Alishas rum kvar.
"Didn't you like Alishas room?" frågade Zayn, vi kollade på varandra och så svarade vi "Nope" och så la jag till "It's terrible! ugh." Zayn började små skratta och efter någon sekund började vi också skratta.
“It’s okey, thers a guestroom to” Sa Zayn till Elsa.
“Oh thank god” Svarade hon och vi började skratta igen.

"Shall we move on?" frågade jag efter en stund.
Vi gick in i det andra rummet som var gästrummet.
“Is this better?” fragade Zayn.
“Mhm” sa Elsa snabbt. Gästrummet var ganska litet men mysigt, lite svårförklarat om man frågar mig men, men. Man kanske kan säga att sängen var som en utbyggnad mot fönstret. Rummet gick i vitt och så fanns det som ett till rum som gjorde det första rummet större (Det där lät väldigt komplicerat!)
Vi gick vi gick ut från rummet och så öppnade jag den sista dörren på övervåningen. Där inne stod det massor av instrument och förstärkare.
"Paradise !!" sa jag och log stort. Jag gick fram till ett piano som stod i ena hörnet av rummet och började spela det lilla jag kan av Fix a heart- Demi Lovato. Jag började sjunga tyst för mig själv utan att tänka på att varken Julie, Elsa eller Zayn var inne i rummet. Jag kollade upp och såg de stod där tystnade jag och ställde mig upp fort.
"Why did you stop singing?" frågade Zayn.
"I don't know" ljög jag och gick ut från rummet. Jag märkte att ingen av dem följde efter så jag backade tillbaka och sa "Comming?"  jag såg Zayns förvånade ansiktsuttryck och jag log mot honnom.

Part 4 uppe... Inte direkt den bästa storyn ever men, men.
-Ellen xx


Kommentarer
julie

jo, den är jättebra :)

2012-01-14 @ 22:23:35
URL: http://juliesofia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0