It's difficult - Kapitel 6

•It's Difficult, Chapter Six•

"10 pounds then" sa hon och jag gav det till henne. "Thank you, and don't forget to tell your friend that she's gonna be back here in an hour!"
"Okey, thank you" sa jag och vi gick ut från affären och bort till Elizas moppe.

~Elizas Point of View~

När vi var hemma hos Elize 20 minuter senare gick vi in i det folktomma huset och gick upp till hennes rum. Rummet är inte jättestort men inte häller litet. Det är vitt nästan överallt förutom kuddarna som är i olika neonfärger och böckerna som står i bokhyllan.
Mitt emot hennes säng finns det två dörrar. Den ena går till en walk-in-closet av en mindre storlek och den andra går till ett litet, men mysigt badrum.
"What are you gonna wear?" frågade jag när hon gick in i badrummet.
"I don't know, can you see if you can find something nice?" ropade hon tillbaka. Hon hade nu låst in sig inne i badrummet och hade satt på vattnet i duschen.
"Absolutly!" svarade jag och gick in garderoben. Och kollade runt i ca tio minuter. Jag gick ut från hennes garderob med ett antal olika uppsättningar av kläder och la dem på sägen.
jag hade tagit fram två klänningar, den ena var vit med ett gulligt blommönster på som jag aldrig hade sätt förut och den andra var även den vit fast utan mönster men med många olika detaljer. Jag hade även tagit fram ett par ljusblåa jeansshorts med ett vitt linne med några detaljer med nästan samma färg som shortsen. Den sista 'outfiten' som jag hade tagit fram var ett par shorts med nitar på ena kanten, till det hade jag tagit fram en svart tröja som även den hade några nitdetaljer.
"Elize!" Ropade jag samtidigt som jag knackade på dörren.
"Yes!"
"I'm done now"
"Okey, wait a second" svarade hon och det dröjde inte länge för än hon kom ut från badrummet med en tandborste i munnen.
"So, what do you think?" frågade jag och log mot henne.
"Wow, It's amazing! But there's one problem ..." svarade hon.
"Huh?"
"I can't choose one of the outfits" sa hon och log ett snett leende.
"Okey, we do like this, say a number"
"Em 13?"
"Okey, you gonna take the white dress!"
"How the hell did you got it to that?"
"I've always counted on my own way you know!"
"True man, true!" sa hon till sist och jag kollade på klockan, 18:00.
"I gotta go to the mall now" sa jag sen och kramade Elize.
"Okey, I'll see you soon!"

~Elizes' Point of View~

Jag borstade igenom mitt hår och satte upp det i en hög tofs för att sedan locka några slingor. Det tog ca 15 minuter och jag blev ganska nöjd. Efter det tog jag på mig lite mascara och läppglans. Jag startade min dator och loggade in på twitter och skrev 'I love you Liam, hope you know that xoxo'. När jag hade gjort det tog jag fram youtube och startade en spellista, den första låten som började spelas var 'Till the world ends' av Britney Spears. Jag började smådansa till låten tills att jag blev uttråkad. Jag satta mig ner på min stol och väntade på att Eliza skulle komma tillbaka.
**
När Eliza kom tillbaka var klockan 10 i sju, Liam skulle kunna komma vilken sekund nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0