I´ll never forget you - Part 5 Paradise


(Bakgården ser nästan ut såhär fast istället för sten är det gräs)


Vi gick ner för trappan igen och bakom trappan var det en ganska stor glasdörr som jag öppnade. Det var ett ute rum med en ganska stor pool i och det fanns även jacuzzi som rymde ca åtta personer.
"I repeat, Paradise" halv skrek jag och alla tre började skratta åt mig. Bakom poolen var det en stor bakgård där det fanns ett volleyboll nät på, en basket korg och ett fotbolls mål på. Jag log stort för mig själv och satte mig ner på marken och det dröjde inte länge förens att de andra kom och satta sig bredvid mig. Vi var helt tysta, det var inte någon pinsam tystnad, utan det kändes helt normal.
“Em, do you have any plans for tonight?” frågade Zayn efter en liten stund.
“I don’t think so” Svarade jag och sen la jag till: “Why?
“the boys and I gonna watch movies tonight and I was thinking that you maybe wanna join”
Jag kollade på Julie och Elsa. Vi bytte blickar lite snabbt och om jag tolkade deras blickar rätt så skulle det vara en kul grej att göra så jag sa: “Sure, why not”
“Awesome, We’re gonna be at my place by seven so I should go home, clean a little bit and fix some stuffs so I’ll see you later then”
“Yeah” sa jag snabbt.
Vi gick bort mot ytterdörren och sa hej då till Zayn och han gick hem till sig.
Jag, Julie och Elsa satte oss i soffan i hallen och så sa jag:
“Det här var kul!”

“Que?” frågade Julie.
“Alltså att vi bor granne med Zayn och att vi ska ha typ movienight med resten av killarna om...” jag kollade på klockan och såg att hon redan var halv 5, “två och en halv timma! I gotta go fix myself!” Jag ställde mig snabbt upp och såg att Julie och Elsa kollade på mig konstigt så jag sa: “Okej inte fixa, fixa mig, utan typ duscha och ja duscha. Packa upp lite också ... Om jag hinner” Jag sprang upp för trappa och gick in till mitt rum, men sen så kom jag på att jag hade min väska där nere så jag sprang ner igen och hämtade väskan och släpade med den upp till mitt rum igen medans Elsa och Julie bara stirrade på mig som om jag var ett freak.
När jag äntligen hade fått upp väskan till rummet tog jag fram alla kläder och hängde in allt i garderoben som redan var fylld av mina andra kläder som Mike hade varit här och lämnat förra veckan för att se om allt fungerade som det skulle.
När jag hade packat upp det sista ur min väska kollade jag på klockan att hon hade blivit sex så jag gick in i mitt badrum, det var stort med vita väggar och brunt trägolv, sjukt fint!
Jag satte på vattnet i duschen och klev in jag tog och sköljde ur håret och tog i shampoo efter en liten stund och när jag hade sköljt ur shampoot så tog jag balsam och sköljde ur det och tvållade in mig och sköljde av mig, det man brukar göra när man duschar helt enkelt. Jag tog fram två handdukar och satte den ena som en turban på huvudet och satte fast den andra på kroppen och gick ut ur duschen.
Jag gick ut från badrummet och öppnade garderoben och tog på mig en jumpsuit, och gick där efter gick jag till ett skåp där jag har alla mina smycken i och tog ut ett halsbad
( http://www.polyvore.com/movie_time/set?id=42202948 ). När jag hade gjort det så tog jag av mig min handduks turban, borstade igenom håret lite slarvigt för att sedan sätta upp det i en slarvig bulle på mitten av huvudet. Det sista jag gjorde var att byta skalet på min iPhone, like a boss. Jag sprang ner till hallen och satte mig bredvid Elsa.
"Ska inte ni göra er i ordning?" frågade jag efter en liten stund.
"Dude, vi ska se på film. Inte gå på någon galapremiär!" svarade Julie.
"Va?! Det trodde jag" sa jag ironiskt och vi började skratta. Vi satt där och pratade och pratade, när det var ungefär en halvtimma kvar tills att vi skulle gå gick Elsa och Julie upp till sina rum och jag satt kvar nere i hallen. Jag visste att de skulle gå upp och byta om eller något!
"This is freaking plobnrg" tänkte jag för mig själv "awesome house, awesome granne bättre kan det inte bli! Eller?"


Förlåt, förlåt och förlåt igen för att ni fick vänta så länge!!!
En liten sak bara... Snälla ge mig lite kritik! Vad är bra/dåligt? Vad kan jag förbättra? Please help me!
- Ellen xx


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0