It's difficult - Kapitel 4

•It's Difficult, Chapter Four•

Vi avslutade låten och Mr. Phillips började att klappa händerna, "Good, very good!" sa han sen och jag log ett snett leende. "But, I'm not sure if they should do that song together...”

~Elize's Point of View~

“...because I would like both of them do a solo." sa han efter några sekunders tystnad. "Or am I wrong?" frågade han och några i klassen skakade på huvudet. "Great! And my tough is like this, Elize do 'starts with goodbye' and Niall can do 'that should be me' and i think that Andrew and Elize can do 'wouldn't change a thing', if it's okey with you guys.

Musiklektionen var nästan slut nu, vi hade suttit och tränat cirka 80 minuter av passet som var 90 minuter långt.
"Everyone, listen up!" sa Mr. Phillips och hela klassen vände sig om mot honom. "Great job today kids, you worked really good and I feel proud over you!" sa Mr. Phillips och han log stort mot hela klassen. "Lesson is end for today, I'll see you guys next Friday!"
Jag ställde mig upp och gick ut från klassrummet för att sendan gå till mitt skåp, byta mina mina böcker och ruscha iväg till nästa lektion, fysik.
Fysiklektionen gick som vanligt segt. Skit kul att läsa om rymden, eller inte. Passets 90 minuter passerade så småningom och när skolklockan ringde ut plockade jag snabbt ihop mina saker, gick ut från klassrummet och gick till mitt skåp som ligger två våningar ner.
Jag öppnade skåpet och såg en lapp, jag la in mina fysik böcker och tog fram lappen.

“I’ll wait for you by the scooter, Liam told me that he would come to your hose 7.00 pm
-Love Eliza

Jag tog min jacka och min väska och gick ut till parkeringen och såg Eliza stå vid sin moppe. Jag gick fram till henne och hon gav mig sin extra hjälm.



~Liams Point of View~

Jag satt på bussen hem tillsammans med Zayn och jag funderade över eftermiddagens planer tills att Zayn knuffade på mig.
“Ey dude. shouldn’t you get of the bus here?” Jag vaknade upp från mina tankar och kollade ut genom fönstret.
"Em yes I am, thanks mate!" svarade jag och ställde mig upp och gick ut från bussen. Mitt hus är inte så stort, men det räcker för mig.
När jag kom fram till dörren låste jag upp den och gick ut till köket.
"Hi mum!" sa jag till min mamma som stog i köket och lagade voflor.
"Hello darling, you want some?" frågade hon och gjorde en pekande blick mot voflorna.
"Yes please, thank you mum." svarade jag och dukade fram två tallrikar med bestick och glas, tog fram glassen ur frysen och satte mig ner på en av stolarna.
Mamma ställde fram voflorna på bordet och satte sig ner på stolen framför och vi började äta.
"When did you want me to go and get Elize?" frågade hon efter en liten stund.
"7 pm and thanks again for picking her up mum!"
"No problem!"


~Elizas Point of View~

jag stannade utanför köpcentret tio minuter senare och vi hoppade av mopeden.
"You okey?" frågade jag Elize och hon nickade. Hon har alltid varit rädd för att åka mopped, eller i alla fall så länge som jag kan komma ihåg.
"What are we doing here?" frågade Elize och jag log mot henne.
"Well, if I know you right, well I'm pretty sure i do" svarade jag och hon kollade på mig med en undrande blick.
"And?" sa hon sen.
"And I'm sure of that you haven't bought anything."
"That's true, you know me to well mate" när hon sa det började jag skratta åt henne och efter bara någon sekund började även Elize att skratta.
**
~Elizes Point of View~

Vi hande gått i affärer i snart en timma utan att hitta någonting. Vad köper man till en kille egentligen? Gosh, jag hatar att köpa presenter! Worst thing I know!
"El, come over here!" sa Eliza och jag gick bort till skyltfönstret som hon stod vid. Mina ögon spärrades upp av det jag såg i skyltfönstret.
“That’s it!” sa jag och kollade på Eliza.
Trackback
RSS 2.0